سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را بران که محبّت دنیا، کور و کر و لال می کند و سرفرازان را خوار . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :8
کل بازدید :168770
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/1/9
2:33 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه
فاجعه سرخپوستان آمریکا-49
کشتار وحشیانه سرخپوستان غیرمسلح توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری فارس: در درگیری‌های سرخپوستان با نظامیان آمریکایی، به محض اینکه سرخپوستان سلاح‌های خود را تسلیم کردند سفیدپوستان همه‌شان را کشتند.

سرخپوستان
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-53 و پایانی
کشتار فجیع سرخپوستان توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری فارس: نظامیان آمریکایی در حملاتی وحشیانه سرخپوستان این کشور را بطور فجیعی کشته و بازماندگان آنان را به بیرون از سرزمین‌هایشان راندند.

1390/10/06 - 13:01:00
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-52
تبعید سرخپوستان به مکان‌های دور افتاده به منظور تصرف سرزمین‌هایشان

خبرگزاری فارس: ارتش آمریکا به منظور تصرف سرزمین‌های آبا و اجدادی سرخپوستان، آنها را به مکان‌های دور افتاده تبعید می‌کرد.

1390/10/05 - 13:26:00
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-51
وحشت سرخپوستان از مانورهای نظامی سربازان آمریکایی در نزدیکی اردوگاه‌های خود

خبرگزاری فارس: سرخپوستان از مانورهای نظامی سواران در نزدیکی اردوگاه خود به وحشت افتادند، شایعات نگران‌کننده‌ای به سرعت باد در افواه پیچید و زمزمه می‌کردند که ارتش تدارک می‌بیند تا همه رؤسایی را که دشمن می‌شمارد دستگیر کند.

1390/10/04 - 11:29:00
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-49
کشتار وحشیانه سرخپوستان غیرمسلح توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری فارس: در درگیری‌های سرخپوستان با نظامیان آمریکایی، به محض اینکه سرخپوستان سلاح‌های خود را تسلیم کردند سفیدپوستان همه‌شان را کشتند.

1390/09/30 - 14:46:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-48
حمله شبانه سربازان آمریکایی به اردوگاه سرخپوستان

خبرگزاری فارس: سربازان آمریکایی برای نابودی سرخپوستان شبانه اقدام به حمله به اردوگاه‌های آنها می‌کردند.

1390/09/29 - 14:45:00
فاجعه سرخپوستان آمریکا-47
کوچاندن سرخپوستان از سرزمین‌های اجدادیشان به منظور تسلط بر معادن طلا

خبرگزاری فارس: سفیدپوستان به منظور دستیابی به معادن طلای متعلق به سرزمین‌های سرخپوستان، آنها را مجبور به ترک سرزمین‌هایشان می‌کردند.

1390/09/28 - 13:23:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-46
تصرف معادن طلای متعلق به سرخپوستان توسط ارتش آمریکا

خبرگزاری فارس: ارتش آمریکا به منظور بهره‌برداری از معادن طلای متعلق به سرخپوستان، این مناطق را به تصرف خود در آورد.

1390/09/22 - 12:03:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-45
اعزام ارتش آمریکا به مناطق سرخپوستان به منظور تصرف معادن طلا

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا به منظور تصرف معادن طلا در سرزمین‌های متعلق به سرخپوستان به ارتش دستور داد تا این مناطق را به اشغال خود در آورد.

1390/09/21 - 15:36:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-44
به آتش کشیده شدن چادرهای سرخپوستان توسط سربازان آمریکایی و نابودی آذوقه زمستانی آنها

خبرگزاری فارس: سربازان آمریکایی با حمله به اردوگاه‌های سرخپوستان چادرهای آن‌ها را به آتش کشیده و آذوقه زمستانی سرخپوستان را نابود می‌کردند.

1390/09/20 - 13:10:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-43
تجهیز ارتش آمریکا برای حمله گسترده به اردوگاه سرخپوستان

خبرگزاری فارس: ارتش ایالات متحده برای حمله‌ای گسترده به اردوگاه سرخپوستان آماده می‌شود.

1390/09/19 - 14:56:00
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-42
نظامیان آمریکایی سرخپوستان را خودسرانه گرفته و به بند می‌کشیدند

خبرگزاری فارس: نظامیان، سرخپوستان را خودسرانه گرفته و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و به بند می‌کشیدند.

1390/09/17 - 15:02:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-41
تبدیل سرزمین‌ سرخپوستان به یک منطقه نظامی تحت کنترل ارتش آمریکا

خبرگزاری فارس: رفته رفته و با کشتار تعداد زیادی از سرخپوستان، ارتش آمریکا سرزمین‌های سرخپوستان را با ساختن تعداد زیادی اردوگاه نظامی عملا به یک منطقه نظامی تبدیل کرده بود.

1390/09/16 - 15:56:00
سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-40
حمله غافلگیرانه سربازان به سرخپوستان در تاریکی شب

خبرگزاری فارس: سربازان آبی‌پوش در تاریکی شب ناگهان بر سر سرخپوستان می‌ریختند و در آن دم که همه آرام می‌گرفتند آنها را می‌کشتند و کلبه‌های سرخپوستان را آتش می‌زدند تا برای اردوگاه خود آتش روشن کنند.

1390/09/13 - 12:49:00
کشتار سرخپوستان
فاجعه سرخپوستان آمریکا-39
وقت کشی هیئت اعزامی صلح به‌منظور تجهیز ارتش برای حمله به سرخپوستان

خبرگزاری فارس: نمایندگان هیئت اعزامی صلح را متهم کرد به اینک نیرنگ می‌زنند و می‌خواهند وقت بگذارنند تا ارتش فرصت کافی را برای آوردن سرباز و اسلحه اضافی به منطقه پیدا کند.


91/6/5::: 2:25 ص
نظر()
  
  
مطالب برگزیده خبرگزاری فارس درباره نسل کشی عظیم سرخ پوست ها
به دست نژاد پرستان انگلیسی و اسپانیایی و پرتغالی و هلندی و فرانسوی
سرخپوستان
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  
  
                خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان

خبرگزاری فارس: ژنرال «آنتونی وین» که دوست و دشمن او را سگ‌ هار صدا می‌زدند می گوید: خانه‌ها و روستاها را بر سر سرخ پوستان خراب کردیم و مزارع ذرت آنان را به طول 50 مایل در اطراف رودخانه آتش زدیم.


به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن نشان می‌دهد که پدران ایالات متحده برای برپایی کشور جدید، نسل سرخ پوستان که صاحبان اصلی این سرزمین بودند را از بین بردند و هیچ‌گاه تا به امروز حقی ولو اندک برای زندگی آنان قایل نبوده اند.  کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم نویسنده معتبر آن یعنی منیر العکش که نشر عروج منتشر کرده است، حاوی مطالب مستند به همراه منابع معتبر فراوانی است که چگونگی عملکرد پدران و بنیانگذاران آمریکا را نشان می دهد. العکش چگونگی کشتار صاحبان اصلی آمریکا و سرنوشت فعلی آنان را با مستندات قابل توجه بیان می کند. مطالب این کتاب به قدری تکان دهنده و قابل تامل است که هر سرفصل آن می تواند مبنای نگارش دهها مقاله و چندین تحقیق باشد. قسمت چهارم این مجموعه از نظر خوانندگان گذشت و هم اینک قسمت پنجم آن تقدیم می گردد:

*رقابت فرماندار ویرجینیا و رقیبش درباره چگونگی کشتار مردان سرخ‌پوست
یک قرن از «گسترش فرهنگ و تمدن اروپایی و روش اجرا و تداوم حیات آن» نگذشته بود که ناگهان معجزه «عنایت الهی» پدیدار گشت و چنین تقدیر کرد که «بیش از 600 هزار انسان از اقوام پنج گانه امپراتوری پوهاتن زنده نمانند به گونه‌ای که سراسر این سرزمین از اسکلت استخوان و پیکرهای مردگان این اقوام پوشیده شده بود و داوطلبی برای خاکسپاری آنها یافت نمی‌شد».
این سرنوشت شوم تنها منحصر به امپراتوری پوهاتن نبود چراکه در آن روزگار همه شهرک نشینان مستعمره های انگلیسی طرح‌های مشابهی را بنا به دستور «ولیام برکلی» فرماندار وقت ایالت ویرجینیا به مورد اجرا گذاشته بودند. این در حالی است که «ناتنیال بیکون» رقیب سرسخت ویلیام برکلی او را به انعطاف پذیری در برابر سرخ پوستان متهم کرده بود. برکلی با صدور دستورالعملی برای همه مستعمره‌ها به جدال و کشمکش با ناتنیال بیکون درباره اولویت دادن به نسل کشی و یا بردگی سرخ پوستان پایان داد. او حمله‌های گسترده‌ای را برای کشتار همه افراد ذکور سرخ پوست که به سن بلوغ رسیده‌اند سازماندهی کرد به این شرط که هزینه این کشتارها و قتل عام‌ها از درآمد فروش کودکان و زنان سرخ پوست در بازارهای برده داری تأمین شود.

*خاطرات ژنرال «آنتونی وین» معروف به سگ هار
سفیدپوستان در هر مرحله از مراحل تصرف و اشغال سرزمین‌های گمنام و ناشناخته جدید سناریوی برده کشی، گرسنگی، کوچ اجباری و تضعیف روحیه سرخ پوستان را تکرار می‌کردند. ریچارد درینون در کتاب تحلیل گونه خود «نگهبان اردوگاه‌های نسل کشی» اقدامات و رفتارهای نژادپرستانه سفید پوست ها را در اردوگاه های نسل کشی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده و چنین نوشته است: در سال 1870 ژنرال «جرج کلارک» بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های سرخ پوستان را که امروزه ایالات اوهایو، اندیانا و الینویز نامیده می‌شوند مورد حمله قرار داد. در این تهاجم افزون بر تلف شدن پانصد هکتار از مزراع ذرت، باغ های میوه و سبزیجات، اطراف شهرهای سرخ پوست نشین «شیلیکوت» و «پیکا» هموار شدند. در این شهرها قوم شاونی سکونت داشت.
ژنرال «آنتونی وین» که دوست و دشمن او را سگ‌ هار صدا می‌زدند (شاید او پدربزرگ هنرپیشه معروف جان وین بازیگر فیلم‌های ویسترن بوده باشد) خاطراتش از آن حمله را چنین بیان می‌کند: «سه شبانه روز را در اطراف رودخانه مومی گذراندیم. در این مدت خانه‌ها و روستاها را بر سر سرخ پوستان خراب کردیم و مزارع ذرتشان را که تا افق گسترده بود از بین بردیم. همچنان که مزارع ذرت دیگری به طول 50 مایل را در اطراف رودخانه آتش زدیم».

*«انگلستان جدید» چگونه شکل گرفت
همگام با آغاز نسل کشی و از بین بردن اقوام «پیکو» و «ناراگننت» توسط نخستین گروه‌های سفیدپوست، نام «انگلستان جدید» بر زادگاه آنان نهاده شد. استعمارگران منطقه کارولینا سپس به سراغ قوم سرخ پوست «توسکارو» که یکی از بزرگترین قدرتمندترین و مرفه ترین اقوام این سرزمین به شمار می رفت شتافتند و آن را از سر راه خود کنار زدند. سفیدپوستان اروپایی به بهانه‌های واهی و متهم کردن سرخ پوستان به تعرض و تجاوز به مهاجران آرام و صلح جو و مخالفت با سکونت و زندگی مسالمت آمیزشان پیوسته به مناطق مسکونی و مزارع قوم سرخ پوست توسکارو یورش می بردند و یا شبیخون می زدند. با آغاز قرن هجدهم تهاجم و شبیخون استعمارگران به سرزمین‌های توسکارو شدت یافت و در پی به آتش کشیده شدن مزارع و خانه‌های مسکونی سرخ پوستان آنان را با گرسنگی و محاصره شدید اقتصادی مواجه ساختند این درحالی است که نسل کشی سازمان یافته اقوام «موسکیجی» و «شیروکی» و «کاتاوباس» با آغاز سال‌های 1711 و 1713 به اوج رسید.

*شوراندن اقوام کوچک سرخ پوست علیه قوم‌های قدرتمند
استعمارگران در آن هنگام با توطئه فریبکارانه و تفرقه افکنانه اقوام یاد شده را به پذیرش دست دوستی سفیدپوستان متقاعد کردند و به آنان گفتند که این قوم قدرتمند توسکارو است که تمدن و شهرنشینی و حیات اجتماعی در دنیای نو را تهدید می کند. سفیدپوستان در ادامه این ادعاها به سران سه قوم یاد شده گفتند که قوم توسکارو، دشمن مشترک آنان است و منافع انگلیسیها و همه اقوام «متمدن»‌سرخ پوست را تهدید می کند. بنابراین شرایط اقتضا می کند که با یکدیگر همپیمان شویم تابه تهدیدها و تجاوزگری قوم توسکارو پایان دهیم.
استعمارگران انگلیسی در پی این پیمان فریبنده شبیخون به شهرها و روستاهای قوم توسکارو و پایتخت آن «نیهوروکا» رابا کمک اقوام سرخ پوست فریب خورده آغاز کردند و سرزمین و همه ابزار زندگی آنان را آتش زدند و بیشتر ساکنان آن منطقه را از بین بردند مگر چند هزار سرخ پوست که به مناطق شمالی گریختند و جان سالم به در بردند. سرنوشت بازماندگان این قوم نیز بهتر از سرنوشت پنج قوم نابود پیشین نبود.

*تاریخ‌نگاران آمریکایی امروز هم از نخستین مهاجران آمریکا با عنوان زائر و پارسا یاد می‌کنند
چهار سال از امضای پیمان دوستی میان انگلیسیها و اقوام سه گانه شیرورکی، موسکیجی و کاتاوباس نگذشته بود که انگلیسی طبق سنت و ماهیت دیرینه خود همپیمانانشان را مورد تاخت و تاز قرار دادند و ضمن پس گرفتن صفت تمدن از آنان این قوم سرخ پوست «وحشی»! را نیز به سرنوشت سایر برادران هم نژاد وحشی‌شان! ملحق کردند.
نخستین گروه‌های استعمارگر انگلیسی که وارد قاره آمریکا و یا به تعبیر خودشان دنیای نو شدند خود را زائران و قدیسان پارسا نامیدند. آنان این دنیای نو را جایگزین «اورشلیم» و سرزمین‌های مقدس عنوان کردند و برای نامگذاری مستعمره‌ها و شهرک های تازه تأسیس خود از واژه‌ها و نام‌هایی که عبرانیان پیشین بر سرزمین کنعان نهاده بودند استفاده کردند. به گونه‌ای که تاریخ نگاران آمریکایی امروز هم نخستین مهاجران استعمارگر را همچنان انسانی‌های مقدس، زائر و پارسا یاد می‌کنند و بر این باورند که آنان نخستین پیشوایان و الگوهای مقدس ملت امریکا هستند که نخستین بار سرزمین برگزیده و استثنایی آمریکا را کشف کردند؛ سرزمینی که خداوند به مردم آن برکت و برتری عنایت کرده و میراث‌هایی که به بنی اسراییل ارزانی داشته به فاتحان این سرزمین نیز ارزانی داشته است.

*پیمان انگلیسی‌ها با خدا روی عرشه کشتی «مای فلور» برای رسیدن به «سرزمین موعود»
جان آدامز یکی از روسای جمهور پیشین آمریکا چنین گفته است: پیمانی که اروپایی‌ها در مسیر هجرت به دنیای نو با خدا بستند پیمان اسراییلی‌های پیشین با خدا را منتفی کرد و مستعمره ای را که روی صخره پیلموث به وجود آوردند از کنیسه یهودیان روی صخره پطرس کمتر نیست.
هر خانواده آمریکایی از آن روز تاکنون در روز به خصوصی با برپایی آیین مذهبی «عید سپاس» سالگشت نجات خود از ستم و بی عدالتی‌«فرعون انگلستان» و «خروج» از سرزمین او و «سرگردانی» در اقیانوس‌ها و بستن «پیمان» با خدا روی عرشه کشتی مای فلور و سرانجام رسیدن به «سرزمین موعود» و آغاز حیات دوباره در دنیای نو را جشن می گیرد. آمریکایی ها این سرگذشت را روز ملی و مذهبی می‌دانند و در آن آیین‌های مهمتر و باشکوه‌تر از جشن‌های سالروز استقلال و سایر اعیاد ملی آمریکا برپا می‌کنند. در شامگاه این عید مذهبی حدود 20 تا 30میلیون بوقلمون قربانی می‌کنند تا بدین وسیله خود را به خداوند که از نخستین لحظه استعمار قاره آمریکا، پشتیبان ملت انگلیسی برگزیده خود بوده نزدیک نمایند. آمریکایی ها در این آیین‌های مذهبی یاد و خاطره‌های تاریخی و اسطوره‌ای خود را زنده می‌کند تا رفتارهای استعمارگرایانه و اشغالگرایانه‌شان برای نسل های آینده مقدس بماند و برتری اخلاقی و ماهیت فزون طلبانه‌شان در همه زمانها و مکانها تداوم یابد.

*در اسطوره تاریخی آمریکا آمده که قوم «پیکو» سفیدپوستان را از گرسنگی و سرما نجات دادند
در اسطوره تاریخی آمریکا چنین آمده است که زائران نخستین، برای اقامت دائمی خود مستعمره پلیموث رابه خاطر داشتن طبیعت زیبا، رودخانه‌ها و سرچشمه‌های آب زلال، مزارع بارور و خیرات فراوان برگزیدند. دراین اسطوره آمده است که سرخ پوستان قوم «پیکو» مهاجران سفیدپوست را پذیرفتند و آنان را از گرسنگی و سرما نجات دادند و در میهمانیها و جشن‌های خود شرکت دادند. پس از گذشت دو قرن این مهمانی‌ها عنوان «عیدسپاس» را به خود گرفت. معنای واقعی این «عید سپاس» در ناسپاسی سفیدپوستان در حق سرخ پوستان تجلی یافته است.
بی تردید سیاست تحقیر و ارعاب سرخ پوستان که زائران و پیش از آنان استعمارگران ویرجینیا در پیش گرفتند گویاترین و روشن‌ترین نماد سپاسگذاری آنان از مهمان نوازی مردم بومی قاره آمریکا بود. زشت ترین جنایتی که استعمارگران سفیدپوست بر ضد سرخ پوستان مرتکب شدند این بود که سرخ پوستانی را که برای آنان خوراک و کادو می آوردند به قتل می رساندند. بدتر از آن سرخ پوستان را فریبکارانه به مهمانی دعوت می کردند و سپس در مسیر راهشان کمین می‌کردند و مهمانان خود را می‌کشتند.

منبع: خبرگزاری فارس، http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907130129  گروه سیاست خارجی / حوزه سایر حوزه ها 89/07/21 شماره:8907130129

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی  


89/7/30::: 3:16 ص
نظر()
  
  
نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات

خبرگزاری فارس: انگلیسی‌ها از اولین روز ورودشان به جزیره «روانوک» به سراغ قبرستان سرخ پوستان رفتند و با تخریب آنها زیورآلات خاکسپاری شده همراه مردگان را از خاک بیرون آوردند و سرخ پوستان نیز علیرغم علم به این ماجرا، کاری از دستشان ساخته نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن نشان می‌دهد که پدران ایالات متحده برای برپایی کشور جدید، نسل سرخ پوستان که صاحبان اصلی این سرزمین بودند را از بین بردند و هیچ‌گاه تا به امروز حقی ولو اندک برای زندگی آنان قایل نبوده اند. کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم نویسنده معتبر آن یعنی منیر العکش که نشر عروج منتشر کرده است، حاوی مطالب مستند به همراه منابع معتبر فراوانی است که چگونگی عملکرد پدران و بنیانگذاران آمریکا را نشان می دهد. العکش چگونگی کشتار صاحبان اصلی آمریکا و سرنوشت فعلی آنان را با مستندات قابل توجه بیان می کند. مطالب این کتاب به قدری تکان دهنده و قابل تامل است که هر سرفصل آن می تواند مبنای نگارش دهها مقاله و چندین تحقیق باشد. قسمت سوم این مطلب از نظر خوانندگان گذشت و هم اینک قسمت چهارم آن تقدیم می گردد:

*قرن نوزدهم قرن کوچ اجباری و سازمان یافته سرخ پوستان
قرن نوزدهم قرن کوچ اجباری و سازمان یافته همه اقوام و خلق‌های سرخ پوست ساکن شرق رودخانه می‌سی‌سی‌پی بود. بلایی که بر سر قوم شیروکی آمد به شکل منظم و حساب شده بر سر همه اقوام سرخ پوست ساکن آمریکای شمالی از مرز مکزیک در جنوب گرفته تا قطب شمال وارد آمد. همچنین در آن قرن اقوام سرخ پوست ایالت‌های مریلند، ویرجینیا در شرق و واشنگتن و ارگون در کرانه اقیانوس آرام از کوچ اجباری درامان نبودند. در آن قرن همه اقوام سرخ پوست آمریکا به میزان‌های متفاوت از بین رفتند. به گونه‌ای که نام برخی اقوام از حافظه انسان محو گردید و تنها حدود 5 تا 10 درصد سایر اقوام سرخ پوست از موج نسل کشی منظم جان سالم بدر بردند. در این نسل کشی‌ها، شهرک نشینانی از سفیدپوستان پرتغالی، فرانسوی و آلمانی شرکت داشتند. اما نقش اصلی را شهرک نشینان اسپانیایی ایفا کردند.

*نیمی از سرخ پوستان قوم «ناواجا» بعلت سرما و راه طولانی جان باختند
حدود 30 سال از «سفر اشکها» نگذشته بود که بازماندگان قوم «ناواجو» نیز درجریان «راهپیمایی طولانی» دچار کوچ اجباری شده و از زادگاه خود به مناطق دورافتاده‌تری رانده شدند. در آغاز این کوچ اجباری افراد ارتش آمریکا و شهرک نشینان سفیدپوست با همدستی یکدیگر آخرین افراد بازمانده قوم ناواجو را شکار و ابتدا در اردوگاه‌های مخصوص در ایالت آریزونا جمع آوری نموده و سپس آنان را با پای پیاده و یا سوار بر چهارپایان به نئومکزیکو کوچ دادند. هنگام کو بازماندگان این قوم به نئومکزیکو که 400 کیلومتر با ایالت آریزونا فاصله دارد صدهاتن از سرخ پوستان و چهارپایان آنان به علت سرما و گرسنگی از بین رفتند. اسناد و آمارهای موجود حاکی است که نیمی از سرخ پوستان قوم ناواجا به علت سرما و یخبندان و راه طولانی و طاقت فرسا جان باختند.

*قوم «شایین» در محاصره و گرسنگی ناچار به موافقتنامه واگذاری سرزمین‌های خود تن دادند
در آن قرن، قوم «شایین» نیز نیمی از جمعیت خود را هنگام تبعید به اردوگاه‌های مرگ آرام در ایالت اوکلاهوما از دست داد. افراد این قوم ابتدا در محاصره و گرسنگی شدید قرار گرفتند تا اینکه به ناچار به امضا موافقتنامه واگذاری سرزمین‌های خود تن دادند.
سیاست تخریب همه جانبه ساختار اقتصادی و اجتماعی سرخ پوستان که لازمه ادامه حیاتشان است و نیز گرسنه نگه داشتن آ‌نان از مهمترین سلاح های شهرک نشینان سفیدپوست اروپایی برای نسل‌کشی اقوام بی دفاع بومی آمریکا بوده است. سفیدپوستان هنگام کوچک اجباری این بیگناهان از هیچ اقدامی برای نابودی آنان دریغ نکردند و چه بسا برای تسریع در مرگ آنان غذاهای آلوده و مسموم به خوردشان می دادند و در بسیاری مواقع اردوگاه های نگهداری سرخ پوستان آخرین قرارگاه زندگی پیش از مرگ آنان بوده است.

*انتفاضه قوم سو در سال 1862
«کینیت کارلی» در کتاب «انتفاضه قوم سو» چگونگی مرگ آرام افراد قوم بی آزار سانتی داکوتا را بر اثر گرسنگی به تفصیل شرح داده است. او در این کتاب داستان برخورد «آندرو میریک» مسئول امور خواربار دولت فدرال آمریکا به اعتراض سرخ پوستان را چنین بازگو کرده است: «هنگامی که میریک با اعتراض «تاویاتدوتا» رهبر قوم سرخ پوست سانتی که به عقاب کوچک شهرت داشت مواجه شد به او گفت: تو و قوم خود بروید با علف‌های هرز بیابان خود را سیر کنید و اگر سیر نشدید می‌توانید مدفوع خود را بخورید. «تاویاتدوتا» در واکنش به ناسزاگویی مسئول امور خواربار به او حمله کرد و با دستان خود او را خفه کرد و سپس دهانش را با علف‌های هرز پر کرد. در پی این حادثه همه سران قوم سانتی توسط مأموران دولت آمریکا به دار آویخته شدند که این اقدام موجب برانگیخته شدن انتفاضه مشهور قوم سو در سال 1862 شد.

*نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای زیورآلات خاکسپاری شده
از نخستین لحظه ورود استعمارگران سفیدپوست اروپایی به دنیای نو و از آغاز استقرار انگلیسی ها در جزیره روانوک در سال 1580 میلادی، سیاست تخریب همه جانبه و از بین بردن همه ابزارها، ساختارها و نشانه‌های زندگی آرام سرخ پوستان آغاز گردید. مهاجران انگلیسی که در آغاز با استقبال کم نظیر و گرم سرخ پوستان بومی جزیره روانوک رو به رو شده بودند دیری نپایید که پاداش همه این محبتها و میهمان نوازیها را با قاتل عام و نابودی مزارع کشاورزی و روستاهای آنان دادند. مردم بومی این جزیره بخشی از زمین‌های خود را به مهاجران تازه وارد واگذار کردند. آب و آذوقه و پناهگاه در اختیارشان گذاشتند و شیوه زندگی و راز بقاء در طبیعت سخت این جزیره را به آنان آموختند اما به محض اینکه استعمارگران سفیدپوست روی پای خود ایستادند بهانه تراشی وتوطئه چینی برای کشتار سرخ پوستان و آتش زدن مزارع شان آغاز شد.
استعمارگران انگلیسی از اولین روز ورودشان به جزیره روانوک به سراغ قبرستان سرخ پوستان رفتند و کوشیدند با تخریب آنها زیورآلات خاکسپاری شده همراه مردگان را از درون خاک بیرون بیاورند و سرخ پوستان علی رغم علم به این ماجرا کاری از دستشان ساخته نبود.

*اعلام «حق اعلام و آغاز جنگ» بر ضد سرخ پوستان
چندسالی نگذشت تا اینکه برنامه ها و طرح های استعمارگران برای نابودی سرخ پوستان و از بین بردن عوامل حیات اجتماعی و اقتصادی آنان به شکل سازمان یافته و حساب شده آغاز گردید.  «ادموند مورگان» در این باره چنین می‌گوید: «استعمارگران طرح های گوناگونی را برای گرسنه نگه داشتن سرخ پوستان تدارک دیدند. آتش زدن روستاها و مزارع و همه ساختارهای اقتصادی آنان را در طول قرن های شانزدهم و هفدهم شدت بخشیدند. به گونه ای که این برنامه‌ها در قرن نوزدهم به سیاست رسمی و علنی دولت ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. مستعمره جیمز تاون، نخستین مستعمره دائمی انگلیسیها در شمال آمریکا بود که نخستین بار در سال 1610 خط مشی و دورنمای سیاست اصلی نسل کشی سرخ پوستان در آن تعیین گردید. سه سال از پایه گذاری این مستعمره در کنار مصب روخانه ای که به نام ملک جیمز نامگذاری شده نگذشته بود که «حق اعلام و آغاز جنگ» بر ضد سرخ پوستان بر اساس این سیاستگذاری اعلام گردید.

*اطلاق عناوین مذهبی برای نسل کشی سرخ پوستان
انگلیسی ها خود را «ملت برگزیده» عنوان می‌کردند که برتری را از پدران و اجدادشان به ارث برده‌اند. در سال 1622 منشوری از سوی گردانندگان مستعمره جیمز تاون در لندن انتشار یافت که به موجب آن این اجازه را به انگلیسی ها داد تا «هر لحظه که اراده کنند سرزمین‌های گوناگون آمریکا را به تصرف خود درآوردند و ساکنان آن را از بین ببرند و اراضی زراعی را نابود کنند و سرزمین‌های اشغال شده را پس از پاکسازی از ساکنان بومی روی آن شهرک بسازند و آنجا را مستعمره خود قرار دهند» در حقیقت این منشور در ادامه همان سیاستی است که در مستعمره جیمز تاون تعیین گردید.
استعمارگران در اجرای سیاست‌های نسل کشی آنقدر پیش رفتند تا اینکه چند دهه بعد در توجیه نسل کشی ها و پاکسازی قومی واژه «تقدیر متجلی» را که ابعاد و جوانب دینی دارد برای تداوم سیاست فزون طلبانه و اعتقادات خود برگزیدند.

*سرنوشت غمبار موافقتنامه‌های صلح میان استعمارگران و سرخ پوستان
چند سال بعد مجلس قانونگذاری ایالت ویرجینیا نیز در چهارچوب زمینه‌سازی برای اشغال هرچه بیشتر سرزمین‌های دیگران، با شگرد امضاء معاهده‌ها و موافقتنامه های صلح چند بند مهم و حیاتی به منشور «حق اعلام و آغاز جنگ» افزود تا این منشور را در نظر قربانیان زیبا و آراسته جلوه دهد. موافقتنامه های صلحی که میان استعمارگران و سرخ پوستان آمریکا به امضا می رسید تنها یک هدف داشت که همانا نقض این موافقتنامه‌ها در فرصت‌های مناسب است.
سرخ پوستان گمان می‌کردند با تن دادن به امضا چنین موافقتنامه‌ها می توانند از شر جنگ و بیم یورش سفیدپوستان در امان بمانند و آسوده خاطر بخوابند. اما چند روز از امضا آن نمی‌گذشت که اشغالگران سفیدپوست هر فرصتی را برای یورش غافلگیرانه به سرخ پوستان و آتش زدن خانه‌ها و کشتزارهای آنان را مغتنم می شمردند« آنگونه که مجلس قانونگذاری ویرجینیا اراده کرده بود».

* ماجرای شبیخون انگلیسی که سبب مرگ 15 برابری سرخ پوستان شد
در جریان یک شبیخون آنگونه که «جیمز اکستل» در کتاب خود به عنوان «پس از کولومبس» یاد می کند سفیدپوستان انبارهای ذرت امپراتوری سرخ پوستان پوهاتن را آتش زدند. مقادیر ذرت‌های از بین رفته برای تغذیه چهارهزار انسان در مدت یک سال کفایت می کرد. «فیلیپ بروس» در کتابش که «تاریخ اقتصادی ویرجینیا» عنوان دارد به گونه دیگری ماجرای این شبیخون را شرح داده و می گوید: در این شبیخون سه هزار جریب از مزارع ذرت از بین رفت. در اواخر زمستان همان سال مسئولان امپراتوری پوهاتن تأکید کردند تعداد سرخ پوستانی که در آن سال جانشان را از دست دادند از تعداد افرادی که در 15 سال گذشته و پس از آغاز پذیرایی و مهمان نوازی از نخستین مهاجران سفیدپوست انگلیسی جان باختند چند برابر بوده است. امپراتوری پوهاتن در آن روز از بزرگترین حکومت‌های فدرالی در سواحل مرکزی اقیانوس اطلس به شمار می‌رفته و مساحت آن دو برابر جزیره بریتانیا بوده است. چرا که پنج قوم سرخ پوست و برخی از قبایل کوچک آنقه زیر پرچم این امپراتوری قرار داشتند جمعیت این امپراتوری در آن زمان کمتر از جمعیت انگلستان نبوده است. اما پس از گذشت 20 سال از آمدن استعمارگران انگلیسی تعداد جمعیت امپراتوری پوهاتن تحلیل رفت. روز نهم ژوئن سال 1623 «رابرت بینت» یکی از مهاجران سفیدپوست با فرستادن نامه‌ای برای برادرش ادوارد بینت در انگلستان به وی گفت از این پس امپراتوری پوهاتن یک امت به تمام معنی نیست.

* تبدیل امپراتوری بزرگ پوهاتن به چیزی شبیه هیچ
پس از گذشت 20 سال از وارد آمدن «زیان‌های جانبی» به اقوام سرخ پوست امپراتوری بزرگ پوهاتن به چیزی کمتر از یک قبیله تبدیل شد. با آغاز نیمه دوم قرن هفدهم نسل کشی اقوام امپراتوری پوهاتن به طور سازمان یافته و با عزم و اراده اشغالگران انگلیسی شدت یافت. به گونه ای که در هر شبیخون صدها سرخ پوست به قتل می رسیدند یا به طور دسته جمعی بر اثر مسمومیت و یا هنگام تعقیب سگ های شکارچیان و نگهبانان سفیدپوست کشته می شدند. اما هرگاه که استعمارگران به استراحت و تفریح و یا آ‌ماده کردن سم های مرگبار نیاز داشتند سرخ پوستان را به صلح و آرامش فرا می‌خواندند. هنوز نیمه اول قرن هفدهم پایان نیافته بود که «اوپشنکانو» جانشین رهبر امپراتوری پوهاتن به اسارت سفیدپوستان درآمد. او را به اصطبل کوچکی افکندند و همانند چهار پایان با او رفتار کردند. یک هفته از اسارت اوپشنکانوی نابینا و زمینگیر نگذشته بود که سفیدپوستی از پشت سر به او تیراندازی کرد و به زندگی مشقت بار او در اسارت پایان داد. 
منبع: خبرگزاری فارس، گروه سیاست خارجی ،حوزه سایر حوزه ها ، 89/07/20 - 00:33  شماره:8907140348  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907140348

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی  


  
  
دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها

خبرگزاری فارس: سفیدپوستان، دختران جوان سرخ‌پوست را برای کار روزانه در مزارع و خوشگذرانی شبانه می ربودند و برای از بین بردن اعتراض پدران و مادران دختران ربوده شده، آنان را بعنوان «عناصر آشوبگر» به بدترین شکل مجازات می کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن نشان می‌دهد که پدران ایالات متحده برای برپایی کشور جدید، نسل سرخ پوستان که صاحبان اصلی این سرزمین بودند را از بین بردند و هیچ‌گاه تا به امروز حقی ولو اندک برای زندگی آنان قایل نبوده اند.
قسمت دوم این مطلب از نظر خوانندگان گذشت و هم اینک قسمت سوم آن تقدیم می گردد:

*از بین رفتن 80 درصد سرخ پوستان کالیفرنیا در 70 سال
ارتش ایالات متحده آمریکا در سال 1846 سرزمین کالیفرنیا را به اشتغال درآورد. اسناد موجود و آ‌مارهای بایگانی شده درباره این اشغالگری حاکی از آن است که تعداد سرخ پوستان کالیفرنیا در آن سال حدود یک چهارم جمعیت سرخ پوست در سال 1769 بوده است. با این وصف پس از گذشت حدود 70 سال از اشغال کالیفرنیا بیش از 80 درصد از سرخ پوستان بازمانده در این منطقه به علت حاکمیت نظام برده‌برداری از بین رفتند. کارتل‌های سرمایه داری که به صاحبان معادن طلا و مزارع اسطوره‌ای سلطه سیاسی بخشیدند، دیری نپایید که در وضع قوانین برده داری به عنوان وسیله‌ای غیرمستقیم برای نسل کشی و از بین بردن سرخ‌پوستان پیشگام شدند؛ همانگونه که سالها پیش چنین اقداماتی را در کولورادو و مناطق سرشار از معادن طلا انجام داده بودند.

*کودکان سرخ پوست نیروی انسانی ارزان قیمت
نظر به نیاز مبرم سفیدپوستان به نیروی انسانی ارزان قیمت برای بهره‌برداری از معادن غنی طلای این ایالت، طرح ربودن کودکان سرخ پوست و خرید و فروش آنان رابه مورد اجرا گذاشتند. چه بسا مطبوعات آن روز آمریکا از واژگونی کامیون‌های انباشته از کودکان سرخ پوست هنگام جابه جایی آنان در جاده‌ها و راه‌های صعب العبور کوهستانی به میدان‌های معدن و بازارهای برده فروشی در سکرامنتو و سان فرانسیسکو اخبار و گزارش‌های هولناک منتشر نمی کردند. در نخستین سال‌های اشغال کالیفرنیا و به موازات آن کاهش تعداد زنان سرخ پوست پدیده ربودن دختران جوان رونق یافت.

*دختران جوان سرخ پوست شکار جدید آمریکایی‌ها
سفیدپوستان، دختران جوان سرخ پوست را برای خدمات چند منظوره از قبیل کار روزانه در مزارع و خوشگذرانی‌های شبانه می ربودند. قدیسان اشغالگر برای خفه کردن اعتراض پدران و مادران دختران ربوده شده انان را «عناصر آشوبگر» که شایسته بدترین مجازات هستند معرفی می کردند. این رفتارها باعث شدبیشتر خانواده‌های سرخ پوست از اماکن زیست سنتی خود به بیابانها، کوهستان‌ها و جنگل‌ها فرار کنند. این در حالی است که شرکت ها و باندهای آدم ربایی به شبه نظامیان خیریه تبدیل شدند و همگام با مأموران دولتی آمریکا، پدران و مادران سرخ پوست را به بهانه مبارزه با عوامل آشوب و هرج و مرج می‌کشتند در حالی که ربودن کودکان و دختران بی سرپرست و فروش آنان دربازارهای برده داری را یک اقدام کاملا انسان دوستانه و شرافتمندانه و اخلاقی عنوان می کردند و چه بسا نسبت به این کار مباهات هم می‌کردند.

*نامه جالب زمامدار ایالت کالیفرنیا به مجلس درباره سرخ پوستان
در اوایل سال 1850 میلادی مجلس قانون گذاری ایالت کالیفرنیا در نخستین جلسه خود قانون «حمایت از سرخ پوستان» را به تصویب رساند. این مجلس با تصویب چنین قانونی در ربودن سرخ پوستان و بردگی آنان مشروعیت بخشید. به موجب این قانون و بندهایی که ده سال بعد به آن افزوده شد حدود ده هزار سرخ پوست به بردگی گرفته شدند. باتوجه به اینکه بیشتر سرخ پوستان برای نجات جان و فرزندان خود به جنگلها و کوهستانها فرار کردند، سفیدپوستان اشغالگر طبق قوانینی که وضع کرده بودند فراریان را به یاغی گری و تجاوز به املاک دولت ایالت متحده آمریکا متهم کردند. یک سال از تصویب قانون حمایت از سرخ پوستان نگذشته بود که پیتر برنت زمامدار ایالت کالیفرنیا از این قانون به ستوه آمد و تأکید کرد که قصد دارد این نژاد نفرین شده را از بین ببرد. او با فرستادن پیامی برای مجلس قانونگذاری کالیفرنیا در آن اظهار داشت: «مرد سفیدپوست که وقت خود را مانند طلا می‌داند و روز خود را صرف سازندگی جامعه مرفه و با ثبات می کند امکان ندارد که شب را به پاسداری از املاک خود بگذارند. جز ادامه جنگ نسل کشی هیچ راهی در برابر سفیدپوستان نمانده است. به راستی که هم اینک جنگ ویرانگر و نابودکننده‌ای بر ضد سرخ پوستان آغاز شده است. ما وظیفه داریم این جنگ را ادامه دهیم تا نژاد سرخ پوست کاملا منقرض شود.»

*قانون کنگره آمریکا در سال 1830 برای کوچ اجباری سرخ پوستان
سرنوشت سرخ پوستانی که به صورت دسته جمعی کوچ داده شدند از آن گروه‌ها که به بردگی و بندگی گرفته شدند بهتر نبود. پس از اینکه کنگره آمریکا در سال 1830 قانون کوچ اجباری سرخ پوستان از شرق رودخانه می سی سی پی به غرب آن را تصویب کرد سفیدپوستان شهرک نشین اجازه یافتند سرخ پوستان را از خانه و مزرعه شان طرد نمایند و در صورت مخالفت، افراد نافرمان را به قتل برسانند. در نتیجه تصویب این قانون، «سفر اشکها»، به عنوان نخستین پیامد تصویب این قانون آغاز شد. بدین سان واحدهای ارتش آمریکا بازماندگان پنج قوم سرخ پوست «شیروکی»، «کریک»، «سیمینول»، «شوکتو» و «شیکاسو» را به محاصره و اسارت درآوردند و آنان را روانه اردوگاه‌های از پیش آماده شده کردند. ارتش آمریکا پس از اینکه اطمینان یافت که خانه‌ها، آلونکها، چادرها، جنگل ها و در نهایت قبرستان‌ها از شبح سرخ پوستان خالی شده است زنان و کودکان و همه بازماندگان پنج قوم یاد شده را صدها مایل به مناطق سردسیر آن سوی ایالت‌های تنسی، کنتاکی، نویز، میسوری کوچ داد تا با سرمای یخبندان، گرسنگی، بیماری، خستگی و افسردگی روحی دست و پنجه نرم کنند.

*جیره غذایی فاسد بلای جان مهاجران سرخ پوست
همه تاریخ نگاران سپاهیان پیروز به خوبی می دانستند که آمریکایی ها از روی عمد سرخ پوستان را از مناطقی گذراندند که آلوده به انواع وباها و بیماری‌های واگیر بود و جیره غذایی قربانیان در طول این مسیر با آرد و گوشت فاسد تهیه می شده است.
در آن روزها فعالیت «عامل مرگ طبیعی» به اوج رسیده بود در این سفر مرگبار از میان جمعیت 40هزار نفر قوم شوکتو 15 درصدشان جان باختند. به همین میزان هم از قوم شیکاسو از بین رفتند. همچنین در نخستین روزهای کوچ اجباری «سفر اشکها» نیمی از اقوام کریک و سیمینول از بین رفتند. حدود 3500 تن از قوم شیروکی بر اثر تب صفرا قربانی شدند. 55 درصد از افراد این قوم به علت گرسنگی، خستگی مفرط در این سفر مرگبار جان باختند.

*روایت یک نظامی آمریکایی از چگونگی کوچ اجباری و کشتار سرخ پوستان
«جیمز مونی» که از تعدادی از نظامیان آمریکایی شرکت کننده در عملیات کوچ اجباری سرخ پوستان بازجویی کرده در این باره چنین گفته است: «در همه مناطق سکونت قوم شیروکی، واحدهای ارتش مستقر کردند. سربازان همه شهرها، روستاها، غارها و اطراف جنگل‌ها و رودخانه‌ها رابه محاصره درآوردند و به شکار سرخ پوستان و جمع آوری آنان در پادگان‌ها و قلعه‌ها مبادرت کردند. سرخ پوستان صحنه‌های دلخراش به آتش کشیده شدن خانه‌ها، مزارع و روستاهای خود توسط نظامیان آمریکایی را از نزدیک می دیدند. شهرک نشینیان سفیدپوست پشت سر سربازان حرکت می‌کردند تا املاک و دارایی سرخ پوستان را غارت کنند. آنان به غارت و چپاول خانه ها اکتفا ننموده و به نبش قبر مردگان سرخ پوست روی آوردند تا طلا و نقره و اشیای قیمتی را که همراه مردگان خاکسپاری شده به سرقت ببرند.

منبع: فارس، http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907131678 

گروه سیاست خارجی / حوزه سایر حوزه ها  89/07/19 - 00:36   شماره:8907131678

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی  


  
  
تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان

خبرگزاری فارس: مهاجمان اروپایی به منظور شکار سرخ پوستان، سربازان مخصوصی را آموزش داده بودند و برای شکار انسان‌های سرخ پوست و بومی تله‌هایی کار می‌گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن نشان می‌دهد که پدران ایالات متحده برای برپایی کشور جدید، نسل سرخ پوستان که صاحبان اصلی این سرزمین بودند را از بین بردند و هیچ‌گاه تا به امروز حقی ولو اندک برای زندگی آنان قایل نبوده اند.کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم نویسنده معتبر آن یعنی منیر العکش که نشر عروج منتشر کرده است، حاوی مطالب مستند به همراه منابع معتبر فراوانی است که چگونگی عملکرد پدران و بنیانگذاران آمریکا را نشان می دهد. العکش چگونگی کشتار صاحبان اصلی آمریکا و سرنوشت فعلی آنان را با مستندات قابل توجه بیان می کند. مطالب این کتاب به قدری تکان دهنده و قابل تامل است که هر سرفصل آن می تواند مبنای نگارش دهها مقاله و چندین تحقیق باشد. قسمت اول این مطلب از نظر خوانندگان گذشت (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907090868) و هم اینک قسمت دوم آن تقدیم می گردد:
*رقم 400 قوم سرخ پوست از بین رفته، رقم بسیار اندکی است
با وجودی که بسیاری از منابع تاریخی سپاهیان استعمارگر سفید پوست پیروز به این تعداد از خلق‌ها و ملت‌های سرخپوست نابوده شده اعتراف می‌کنند اما در عین حال پژوهش‌های تاریخی نشان می‌دهد که رقم 400 قوم و خلق سرخ پوست از بین رفته رقمی بسیار اندک است چرا که اقوام سرخ پوست بسیاری به کلی از حافظه انسان و اسناد تاریخی محو شده‌اند. در سال 1828 جان لوئیس برلاندیر دانشمند زیست شناس فرانسوی در سفر به تگزاس و انجام تحقیقات گسترده به این نتیجه دست یافت که از میان 52 قوم سرخ پوست که 150 سال پیش فرستادگان هیات لاسال آنها را شناسایی کرده بودند تنها چهار قوم زنده مانده‌اند و 48 قوم بکلی نابود شده و از بین رفته‌اند و اثری از آنها باقی نمانده است. در حقیقت نمی‌دانم پیش از سفر و تهیه یادداشت‌های گروه حقیقت یاب لاسال چند قوم سرخ پوست، نیست و نابود شدند. هنگامی که هیات لاسال در سال 1682 در لوئیزیانا بسر می‌برد، بسیار از نقشه‌ها و گزارش کار باقیمانده از گروه حقیقت یاب دو سوتو را زیر سؤال برد. چرا که گروه نامبرده در گزارش کار و یادداشت های خود از وجود تعداد زیادی اقوام و خلق‌های سرخ پوست خبر داده بود که گروه لاسال در مطالعات خود نه فقط به آنها دسترسی پیدا نکرد که اثری از آنها را ندیده بود. زیرا این اقوام ده ها سال پیش از عزیمت گروه لاسال از بین رفته بودند. و اثری از آنها دیده نمی‌شد.
*موزه هولوکاست واشنگتن بر ویرانه‌های شهر سرخ پوستان
امروز موزه هولوکاست واشنگتن بر ویرانه‌های بازار شهر «نکن شتنکه» سرخ پوستان و روی استخوان‌های قوم «کونری» بر پا شده است. استعمارگران انگلیسی در سال 1923 میلادی هنگام پیاده شدن در کنار رودخانه پوتوماک، قوم کونری را در جریان جنگی برابر و شفاف قتل عام کردند. امروزه موزه هولوکاست در محل این واقعه بنا شده است. انگلیسی‌ها هنگام پیاده شدن در این منطقه ابتدا با سران قبایل و اقوام سرخ پوست از جمله چیسکیاک وارد مذاکره شدند. استعمارگران سفید پوست در آغاز گفت و گوها، چیسکیاک و اطرافیانش را به نوشیدن شراب به «نشانه تداوم دوستی میان دو ملت اروپایی و سرخ پوست» دعوت کردند. این بار هم مثل همیشه شراب دوستانه مسموم بود و چیسکیاک پس از نوشیدن آن زیر پای مذاکره کنندگان سفید پوست نقش بر زمین شد. در این توطئه همچنین اعضاء خانواده و مشاوران و 200 تن از اطرافیان او مسموم شدند و از بین رفتند.
*اینجا قبلا مرداب بوده است
هنگامی که جرج واشنگتن به ریاست جمهوری آمریکا رسید اعلام کرد زمینی را که برای برپایی پایتخت آمریکا انتخاب کرده قبلا مرداب بوده و هیچ موجودی و یا جانوری در آن نمی‌زیسته است. از او می‌پرسیم که آیا او از سرگذشت سرخ‌پوستان قوم کونری که روی این سرزمین می‌زیسته‌اند آگاهی نداشته است؟ آیا او نمی‌دانسته که زمین‌های واشنگتن پیشتر شهر تجاری «نکن شتنکه» بوده است؟
پیش از اینکه کشتی «مای فلور» یا نخستین کاروان مهاجران استعمارگر از بندر ساوت هامپتون انگلیس به سوی دنیای نو در قاره آمریکا به حرکت در آید جیمز، پادشاه وقت انگلستان که برای بدرقه آنان آمده بود خداوند را به خاطر نازل کردن وبای شگفت انگیز که سرخپوستان درنده صفت را در برابر پیشروی مهاجران کنار زد ستود. در این میان جان وینتروپ نخستین فرمانده مستعمره ماساچوست روز 22 ماه مه سال 1634 در پیامی برای ناتنیال ریش یکی از مقام‌های انگلیسی، خبر مرگ هزاران سرخ‌پوست را به آگاهی او رساند؛ «به برکت و یاری خداوند، حال مهاجران خوب است و در سال گذشته از میان آنان تنها دو یا سه نفر و چند کودک مرده‌اند. درباره بیماری مالاریا و سایر وباهای واگیر به ندرت خبر دریافت می‌کنیم اما فراموش نشود که ساکنان اصلی و بومی این سرزمین همگی دچار آبله شده و از بین رفته‌اند. خداوند را سپاس می‌گویم که سند و چک مالکیت این سرزمین را به ما ارزانی داشته است.
*انتقال بیماریها به سرخ پوستان خدا را راضی و شاد می‌کند!
توده‌های استخوان و اسکلت انسان در طول سواحل شمالی ویرجینیا که امروزه ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی را تشکیل می‌دهد پراکنده است. این منظره استعمارگران را الهام بخشید تا این سرزمین را قربانگاه جدید حضرت مسیح (ع) Found Colgotha بنامند. «کشف این قربانگاه شادی بخش دل کاشفان آن را آسوده و راحت کرد، چرا که آن را نشانه وعده الهی و بیانگر رضایت آسمان از مرگ سرخ پوستان و همراه بودن عنایت گام به گام خداوند در مسیر سفید پوستان برای استعمار دنیای نو تعبیر می‌کردند.»
ولیام براد فورد زمامدار مستعمره پلیوموث بر این باور بود که شیوع این وباها میان سرخ پوستان دل خدا را شاد و خرسند کرد. او چنین گفت:
«آنچه خدا را راضی و شاد می‌کند این است که شما انواع بیماری‌هایی مرگبار را به سرخ‌پوستان منتقل کنید. با این شیوه، از هر هزار سرخ پوست 950 نفر شان از بین می‌روند و پیکرهای آنان روی زمین متعفن می‌شود و هیچ کسی نیست که آنها را خاک کند. مؤمنان باید این نعمت و الطاف الهی را سپاسگزاری کنند.»
«کوتون ماذر» یکی از پیامبران برجسته سرزمین کنعانیان نو همواره گفته است «خدا مکان زیست آنان را شناخت و قدیسان و بندگان برگزیده و قهرمان خود را همراه برخی وباهای آسمانی کشنده از انگلستان به سراغ آنها فرستاد تا سرزمین را از لوث وجود آنان پاک گرداند. انسان نظیر این وباها را نشینده مگر در تورات».
*سفرنامه داروین درباره ساکنان بومی سرزمین‌های استعمار زده
اگر روزی در اتوبان‌های شماره 101 و 280 شهر سان فرانسیکو رانندگی کنید در برابرتان تندیس بزرگی نمایان می‌شود که ارتفاع آن ده متر است. مشت یکی از دستان این تندس گره خورده و با انگشت سبابه مانند لوله توپ قدیمی به سوی افق نشانه رفته است. این تندیس به شکل کاپوچینوی سرد و به نشانه گرامیداشت یاد جونپرو سیرا مسئول یکی از ارودگاه‌های مرگ سرخ‌پوستان در شمال کالیفورنیا ساخته شده است. سیرا از شکنجه و دار آویختن دسته جمعی قربانیان خود لذت می‌برد. او مهاجران اروپایی را به فعال کردن عامل مرگ طبیعی! برای کشتار هر چه بیشتر سرخ پوستان و از بین بردن این نژاد پست تشویق می‌کرد.
داروین هم در سفر اسطوره‌اش با کشتی بگیل به جیره‌های گوناگون و سرزمین‌های گمنام و ناشناخته آمریکا که پیش از او نیز کشتی‌های استعماگران آنجا لنگر انداخته بودند از نزدیک پیوستگی مرگ سرخ پوستان با عامل مرگ طبیعی همزمان با سرازیر شدن هزاران سفید پوست اروپایی به دنیای نو را به روشنی احساس کرده بود. داروین در سفرنامه خود می‌گوید هر جا که اروپایی‌ها قدم گذاشتند مرگ نیز همراه آنا حرکت می‌کرد و گریبانگیر ساکنان بومی سرزمین‌های استعمار زده می‌شد. هوارد سیمپسون نیز در مقدمه زیبا و شگفت انگیز خود درباره نقش انواع وباها و بیماری‌های مرگبار در تاریخ آمریکا Incisibe Aimies چنین اظهار عقیده کرده است: «انگلیسی‌ها استعمارگر نه به دلایل نبوغ و هوش نظامی، انگیزه‌های دینی، آرزوهای دیرینه و یاگرایشات وحشی گرایانه خود توانستند قاره آمریکا را اشغال کنند آنان با استفاده از جنگ میکروبی که تاریخ انسانی نظیر آن را ندیده است توانستند این سرزمین را تسخیر کنند.
*تله هایی برای شکار سرخ پوستان
سفیدپوستان به منظور شکار سرخ پوستان، سربازان مخصوصی را آموزش داده بودند. آنگونه که گاوچرانان برای شکار گاوهای وحشی تله‌های مخصوص از سیم خاردار با زاویه تند نصب می‌کردند و هرگونه راه فرار را در برابر گاوها می بستند، سفیدپوستان متمدن نیز به منظور شکار انسان‌های سرخ پوست و بومی چنین تله‌هایی کار می‌گذاشتند و سپس آنان را در اماکن مخصوصی جمع آوری می‌کردند که بیشتر به محل نگهداری سگ‌های ولگرد شباهت داشت. سرخ پوستان برای قضای حاجت تنها به صورت گروهی از آن خارج می‌شدند. آنان در کشتزارها و آسیاب‌ها و کارهای پست از بامداد تا شامگاه به کار گرفته می‌شدند. چند هفته طول نمی‌کشید که این انسان‌های بینوا به علت بیماری سوء تغذیه و کارهای طاقت‌فرسا جانشان را از دست می دادند.
*جیره غذایی سیاه پوستان آفریقایی هشت برابر جیره غذایی سرخ پوستان بومی بود
جیره غذایی که به سیاه پوستان آفریقایی داده می‌شد هشت برابر جیره غذایی سرخ پوستان بومی بود. این میزان جیره غذایی نه به خاطر عشق و علاقه مهاجران سفیدپوست به مردم سیاه پوست آن است. چنانچه به دلیل تبعیض نژادی و تفاوت میان آنان و سرخ پوستان هم نبوده است. علت اصلی این گونه تبعیض‌ها به این دلیل است که از نظر سفیدپوستان ارزش و بهای یک انسان سرخ پوست کمتر از نرخ یک دانه ماهی است. سفیدپوستان استعمارگر بر این عقیده بودند که هر وقت اراده کنند به آسانی به میلیونها سرخ پوست دسترسی دارند و هزینه نگهداری و جایگزینی آنان کمتر از هزینه تغذیه‌شان می باشد. در حالی که هزینه احضار بردگان سیاه پوست از قاره آفریقا فقط به گذراندن سالم آنان از اقیانوس اطلس خلاصه می‌شود.
منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907090897  خبرگزاری فارس:
گروه سیاست خارجی / حوزه سایر حوزه ها 89/07/18 - 00:11     شماره:8907090897

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی  


  
  
97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی

خبرگزاری فارس: هنری دوبینز در بررسی‌هایش به این نتیجه رسید که اروپایی‌ها برای نسل کشی سرخ‌پوستان 97 نوع بیماری مرگبار در بین آنها شیوع دادند که عبارتند از 41 نوع آبله، 4 نوع طاعون، 17 نوع سرخچه، 10 نوع آنفولانزا و 25 نوع سل و دیفتری و کولیرا.

به گزارش خبرگزاری فارس، تاریخ بومیان آمریکا از جمله داستانهای تلخی است که کمتر در رسانه ها به آن پرداخته می شود. سرگذشت سرخ پوستان آمریکا که آخرین آمارها رقم 112 میلیون را درباره آنان نشان می دهد آنقدر تاسف بار است که دل هر انسان آزاده ای را به در می آورد به درد می‎آورد. این رقم براساس سرشماری جمعیت که در سال 1900 میلادی انجام گرفت، از 112 میلیون به 250 هزار نفر رسیده است و این جز با یک کشتار وسیع و بی‎رحمانه امکان‎پذیر نیست.  کتاب «نسل‌کشی سرخ پوستان آمریکا» به قلم نویسنده معتبر آن یعنی منیر العکش که نشر عروج منتشر کرده است، حاوی مطالب مستند به همراه منابع معتبر فراوانی است که چگونگی عملکرد پدران و بنیانگذاران آمریکا را نشان می دهد. العکش چگونگی کشتار صاحبان اصلی آمریکا و سرنوشت فعلی آنان را با مستندات قابل توجه بیان می کند. مطالب این کتاب به قدری تکان دهنده و قابل تامل است که هر سرفصل آن می تواند مبنای نگارش دهها مقاله و چندین تحقیق باشد. خبرگزاری فارس برای آشکار شدن گوشه‌ای از تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن اقدام به انتشار کامل این کتاب ارزشمند کرده است که قسمت اول آن از نظر خوانندگان می‌گذرد:
*سرنوشت 112 میلیون سرخ‌پوست ساکن آمریکا
با یورش زنبورها (تعبیر نویسنده برای آمریکایی ها به دلیل خطرناک بودن آنها) به سرزمین شاد و خندان سرخ پوستان در آمریکای فعلی همه چیز دگرگون شد. براساس سرشماری جمعیت که در سال 1900 میلادی انجام گرفت، از میان 112 میلیون انسان سرخ‌پوست بینوا تنها 250 هزار نفرشان زنده مانده‌اند. در چشمان امپراتور بی‌پروا و درنده‎خو، صحنه‌های 93 جنگ به تمام معنی و فراگیر که انواع سلاح‌های میکروبی در آن به کار رفت تجلی یافته است. در این جنگ‌ ها میلیون‌ها تن از فرزندان چهارصد قوم و خلق سرخ پوست سرزمین‌های ناشناخته آمریکا کشته شدند. به درستی که این بزرگترین و طولانی‌ترین نسل کشی و کشتار جمعی تاریخ است.
*از بامداد عید پاک سال 1513 نسل کشی سرخ‌پوستان آغاز شد
با وجودی که تاریخ نگاران سپاهیان پیروز، کوشیدند یاد این رویدادها و خاطره‌های تلخ را از حافظه‌ها و اذهان انسان‌ها از بین ببرند، اما ناگهان پیدایش چند مورد سیاه‎زخم وحشتناک، این خاطره‌ها را دوباره در اذهان زنبورها زنده کرد. به گونه‌ای که بار دیگر ادامه حیات و سرنوشت آینده خود را در چهره قربانیان خود یافتند. قربانیانی که در خلیج ماساچوست با میکروب آبله و در شبه جزیره کره و ویتنام و در خیابان‌های بغداد با گاز خردل و سلاح‌های حاوی اورانیوم غنی نشده و حشره‌کش گیاهی نابود شدند.
دولت امریکا هرگز تعداد سرخ‌پوستانی را که از آغاز یورش سفید‌پوستان به شمال آن سرزمین کشته شدند به رسمیت نمی شناسد.
«خوان پونس دولیون» پس از کشف منطقه فلوریدا و هنگامی که «آب حیات» افسانه‌ای را در آنجا جستجو می‌کرد از بامداد عید پاک سال 1513 نسل کشی سرخ‌پوستان را آغاز نمود.    دولت امریکا به هیچ وجه در برنامه‌های درسی به تاریخ رویدادهای این سرزمین و سرگذشت میلیون‌ها سرخ‌پوست پیش از آمدن کریستف کلمب اشاره نمی‌کند. تاریخ نویسان امریکایی ادعا کرده‌اند که پیش از آمدن کلمب در این سرزمین انسان نمی‌زیسته است. این سرزمین از «خدایی» که اولیور کروویل به او شناسنامه انگلیسی داده God is an englishman انتظار داشته انسان‌های برگزیده خود را به آن بفرستد تا این سرزمین را آباد کنند و افسردگی و تنهایی را از آن برطرف نمایند و به آن حیات ببخشند.
*انعکاس سرنوشت سرخ پوستان در کتب درسی آمریکا
امریکایی‌ها در فیلم مستندی که درباره پلیموث یعنی نخستین مستعمره مهاجران سفید پوست ساختند (این مستعمره سال‌ها بعد به نام انگلستان نو نامیده شد) و نیز به وسیله دفترچه راهنمای گردشگران و بازدیدکنندگان تندیس آزادی نیویورک، تاکید کرده‌اند که تاریخچه انسان در کوه و دشت مناطق شمالی امریکا با آمدن نخستین انسان سفید پوست در اواخر قرن شانزدهم آغاز می‌شود. اما سرخ‌پوستان هرج و مرج طلب و ماجراجو که تعدادشان در آن روزگار از یک میلیون نفر فراتر نبوده، در جریان جنگ‌های شرافتمندانه گورشان را به دست خودشان کندند و آنها خودشان مسئول این جنگ افروزی‌ها بودند.
امریکایی‌ها در ادامه ادعاهای ضد و نقیض خود گفته‌اند که بیشتر سرخ‌پوستان به علت شیوع بیماری‌های واگیر که اروپایی‌ها ناخودآگاه همراه خود به سرزمین‌ دنیای نو آوردند از بین رفتند و مرگ آنان به نوعی قضا و قدر بوده است. در کتاب‌ها و برنامه‌های آموزشی مدارس ضمن ابراز تاسف برای مرگ میلیون‌ها سرخ‌پوست، اینطور وانمود شده که سرگذشت سرخ پوستان «فاجعه شوم و غیرعمد و جلوگیری از بروز آن امکان‌پذیر نبوده است».
*آیا می‌توان استخوان 112 میلیون سرخ‌پوست را قورت داد؟
در آمارهای رسمی دولت آمریکا آمده است که هنگام ورود نخستین مهاجر سفید‌پوست به دنیای نو حدود یک تا دو میلیون سرخ‌پوست در این سرزمین زندگی می‌کردند، این آمار با اظهار نظری که گفته شده، تعداد یهودیان اروپا هنگام به قدرت رسیدن نازی‌ها بین صد هزار تا دویست هزار نفر بوده تفاوتی ندارد. شاید اینگونه اظهار نظرها، در آینده صهیونیست‌ها را تشویق کند تا ادعا کنند که تعداد «وحشی‌»‌های ساکن فلسطین در زمان اعلام موجودیت اسرائیل در سال 1948 بیش از ده هزار تن نبوده است.
سفید‌پوستان ادعا می‌کنند، سرزمینی را که به آن دست‌درازی کرده‌اند، بکر، پاک و خالی از جمعیت بوده است. پافشاری آنان روی این دروغ بزرگ که تعداد سرخ‌پوستان هنگام آمدن استعمارگران سفید پوست به دنیای نو یک تا دو میلیون تن بیشتر نبوده و تعداد آنان در سال 1900 به 250 هزار نفر کاهش یافته، سرگذشت نسل‌کشی سرخ‌پوستان را به داستان بازی و سرگرمی برای کودکان تبدیل کرده است. آنان با این ادعاهای واهی می‌توانند استخوان نرم یک ماهی کوچولو را به خورد پهلوانان تاریخ نگار آمریکا بدهند. اما جای این سؤال باقی است که آیا می‌توانند استخوان 112 میلیون انسان سرخ‌پوست بیگناه را قورت دهند؟
*آمارهای واقعی تعداد سرخ پوستان در سرزمینهای آمریکا
موسسه فرهنگی دولتی اسمیت سونیان مدت‌های طولانی روی این ادعای خود پافشاری می‌کرد که تعداد جمعیت سرخ پوستان در آمریکای شمالی هنگام ورود کریستف کلمب از یک میلیون تن فراتر نبوده است. اما در پی اعتراض‌های زیادی که به این موسسه شد، پس از مدتی یک میلیون نفر دیگر را به آن پیشکش کرد و این رقم را به دو میلیون افزایش داد در صورتی که همین آمار نیز از نظر علمی به هیچ مدرکی مستند نیست. از سوی دیگر فرانسیس جننگز رئیس پیشین انجمن آمریکایی مطالعات و تحقیقات نژادی و مدیر پیشین مرکز تاریخ سرخ پوستان امریکا و نویسنده کتاب یورش به آمریکا The invasion of America بر این باور است که ارزیابی‌های موسسه اسمیت سونیان غیرواقعی است و آمار و ارقام آن مبتنی بر فرضیه و گمان‌های نادرست بوده و جنبه نژاد پرستانه دارد.
در دهه پنجم قرن بیستم، دانشگاه کالیفرنیا در شهر برکلی با استناد به آنچه را دانش آثار کشاورزی نامید تحقیقاتی را آغاز کرد و به این نتیجه دست یافت که تعداد جمعیت آمریکا در زمان کریستف کلمب بیش از صد میلیون تن بوده است. هنری دوبینز در کتاب خود به عنوان آمار و ارقام سست آنان، با استفاده از تکنیک یاد شده در مناطق شمالی آمریکا به این نتیجه رسید که تعداد سرخ پوستان امریکا هنگام آمدن کریستف کلمب، حدود 112 میلیون تن بوده که 18،5میلیون تن از آنان در سرزمین‌هایی می‌زیسته‌اند که امروزه ایالت متحده آمریکا نامیده می‌شود.
*شیوع بیماریهای مرگبار بین سرخ پوستان به نقل از مورخان آمریکایی
در کتابخانه‌های آمریکا صدها عنوان کتاب وجود دارد که توسط تاریخ‌نگاران سفید پوست نگاشته شده و در آن ادعا شده که میلیون‌ها سرخ پوست با بیماری‌های گوناگون disease factor از بین رفته‌اند. تاریخ نگاران سفید پوست در ادامه ادعاهای خود گفته‌اند که انواع بیماری‌های واگیر مانند آبله، حصبه، دیفتری و دیگر بیماریهای مسری آن روزگار، ناخودآگاه به کشتی‌های مهاجران سفید پوست سرایت کرده و به سواحل دنیای نو راه یافته است و سپس بر اساس قضا و قدر به شهرها و روستاهای سرخ‌پوستان شیوع پیدا کرده و جان هزاران تن از آنان را گرفته است. تاریخ نگاران سپاهیان پیروز در ادامه ادعاهای خود چنین نوشته‌اند که سرخ پوستان به علت همزیستی با مهاجران اروپایی دچار این بیماری‌ها شده‌اند. اصولا این بیماری‌ها حالت سلاح کشتار جمعی را هم نداشته است بلکه علت اصلی این است که سرخ‌پوستان از هیچ مصونیتی در برابر این بیماری‌ها برخوردار نبوده‌اند، به ویژه اینکه سفیدپوستان انگلیسی بیگناه و صلح طلب آن روزگار شناختی از میزان خطر و پیامدهای اینگونه بیماری‌های واگیر و راه‌های جلوگیری از آن را نداشتند.
*97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به نقل از نویسنده آمریکایی
هنری دوبینز انواع جنگ‌های میکروبی فراگیر ضد سرخ پوستان آمریکا در چهار قرن گذشته را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده است. او در پی این بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که سفید پوستان اروپایی برای نسل کشی سرخ پوستان 97 نوع بیماری مرگبار به کار بردند که عبارتند از 41 نوع آبله، 4 نوع طاعون 17 نوع سرخچه، 10 نوع آنفولانزا و 25 نوع سل و دیفتری و کولیرا وبا. هر کدام از بیماری‏های یادشده اثر ویرانگری بر سرخ پوستان در پی داشته است که بخش وسیعی از سرزمین‌های فلوریدا در جنوب شرقی تا اورگون در شمال غربی را در برگرفته است نکته تکان دهنده دیگر این است که برخی اقوام و خلق‌های سرخ پوست پیش از دیدن چهره سفید پوستان به وسیله بیماری‏های یادشده از بین رفتند.  
منبع: فارس نیوز، گروه سیاست خارجی، حوزه سایر حوزه ها ، 89/07/17 ، شماره:8907090868   http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907090868 

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی