سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :8
کل بازدید :168777
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/1/9
7:40 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه
خبرگزاری فارس: یک کارشناس رسانه‌ای گفت: اسلام‌هراسی از صاحبان صنایع و ثروتمندان غربی آغاز شده و رشد می‌یابد که بسیاری از آنها صهیونیست هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل رسانه‌ای در نشست تخصصی «رسانه و اسلام‌هراسی» که امروز چهارشنبه در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه اسلام‌هراسی دارای شاخصه‌های مختلفی است، گفت: رسانه‌های غربی این طور وانمود می‌کنند که ارزش‌هایی مانند احترام به دیگران و ‌نوع دوستی و عدالت را در بین مسلمانان نمی‌توان یافت و آنان به این ارزش‌های جهانی اعتقادی ندارند. وی پایین بودن سطح مسلمانان نسبت به غربی‌ها و عقب‌مانده بودن مسلمانان را شاخصه دوم اسلام‌هراسی در غرب دانست و افزود: القاء بی‌پشتوانه بودن انتقادات مسلمانان نسبت به عملکرد دولت‌های غربی شاخصه دیگر اسلام‌ هراسی است.
این کارشناس مسائل بین‌المللی با ذکر این نکته که در غرب نسبت به مسلمانان یک تبعیض محسوس وجود دارد که خود غربی‌ها نیز به آن اذعان می‌کنند، ‌اظهار داشت: اسلام هراسی تلاش دارد تا این تبعیضات را توجیه کرده و آن را منطقی جلوه دهد، به طوری که اگر در غرب نسبت به ادیان و نژادهای دیگر تبعیضی صورت بگیرد، مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد، اما اگر در مورد مسلمانان باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، تا حدی که برخی از افراد رسانه‌ای غرب مسلمانان را انسان نمی‌دانند.
ایزدی با ذکر این نکته که در حوزه اسلام‌هراسی رسانه نقش اول را بازی نمی‌کند، یادآور شد: حتی دولت‌های غربی نیز این نقش را به عهده ندارند بلکه با نگاهی به ساختار سیاسی کشورهای غربی می‌توان دریافت که همه آنها وامدار و دست‌نشانده سرمایه‌داران هستند. وی ادامه داد: اسلام‌هراسی از صاحبان صنایع و ثروتمندان غربی آغاز شده و رشد می‌یابد که بسیاری از آنها صهیونیست هستند. این استاد دانشگاه تهران با اشاره به غیردولتی بودن اکثر رسانه‌های غربی گفت: هزاران رسانه در غرب وجود دارد اما مالکیت این رسانه‌ها به چند شرکت غول‌پیکر رسانه‌ای باز می‌گردد.
ایزدی، روبرت مورداک را یکی از غول‌های رسانه‌ای دانست و گفت: رسانه‌های شنیداری و دیداری در اختیار این فرد هستند و از آنجا که این فرد صهیونیستی می‌باشد رسانه‌های تحت اختیار او نیز اسلام‌هراسی را در دستور کار دارند. وی با اشاره به پیروی سیاستمداران از خط رسانه‌ای که مدنظر صاحبان سرمایه و غول‌های رسانه‌ای است، یادآور شد: آنها با کمک‌های مالی خود به سیاستمداران و تلاش برای روی کار آوردن این افراد کنترل سیاستمداران را بر عهده می‌گیرند. این کارشناس مسائل بین‌المللی دلیل دشمنی رسانه‌های غربی با اسلام را صهیونیستی بودن صاحبان رسانه‌ها و سرمایه‌داران خواند و افزود: با شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دشمنی آنها به صورت رسمی با مسلمانان در قرن 20 آغاز شد چرا که مسلمانان مانع تشکیل کشور صهیونیستی می‌شدند. ایزدی اسلام‌هراسی را یک موضوع جدی دانست و هدف آن را برخورد با مسلمانان خواند و اظهار داشت: روش مسلمانان برای دفاع را ورود به عرصه دیپلماسی عمومی به صورت عمیق‌تر دانست.
وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی یعنی نفوذ در افکار عمومی کشورهای دیگر و جمهومری اسلامی باید در این جنگ تبلیغاتی از خود دفاع کرده و حتی گاهی نیز تهاجمی رفتار کند. این کارشناس مسائل بین‌المللی دیپلماسی عمومی را به دو بخش رسانه‌ای و ارتباطات جمعی و شناسایی و ارتباط گیری با نخبگان تقسیم کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید توجه ویژه‌ای به ارکان دیپلماسی عمومی داشته باشد. ایزدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها طی هفته‌های آینده گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند فرصتی باشد تا از نخبگان غربی که با موضوع اسلام‌هراسی به خوبی آشنا هستند دعوت کرده و با آنها تبادل اندیشه کنیم. وی با ذکر این نکته که رسانه‌های غربی این طور القاء می‌کنند که ارزش‌های غربی و اسلامی با هم تفاوت دارند و مسلمانان تنها و منزوی هستند،‌ خاطرنشان کرد: این یک دروغ بزرگ است زیرا ارزش‌های اسلامی با ارزش‌های مورد قبول تمام آزادگان دنیا مشترک است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907280652

  
  

از «عرب جاهلیت» تا «غرب جاهلیت»

هزار و چهارصد سال قبل:

 «عرب جاهلیت» دختران را زنده به گور می کرد چون ارزش زن را نمی‌فهمید.

و حالا در قرن بیست و یکم:

 «غرب جاهلیت » در حالی که ادعای علم و تکنولوژی‌اش گوش فلک را کر کرده، قرآن را به آتش می‌کشد چون نمی‌فهمد که «تنها راه نجات آن‌ها از باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند همین قرآن است.»

غرب جاهلیت قرآن را به آتش می‌کشد چون:

- نمی فهمد که «تمام برج‌های دوقلوی خود را روی تارهای عنکبوت بنا کرده است.»

- نمی فهمد که «چرا اقتصادش یک روز در میان دچار بحران می‌شود.»

- نمی فهمد که «صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی را چگونه باید علاج کرد و به روزگار شوروی دچار نشد.»

- نمی فهمد که «چرا هرچه در علم پیشرفت می‌کند در اخلاق پسرفت می‌کند.»

- نمی فهمد که «تفاوت خدامحوری و اومانیزم در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت حق‌الناس و حقوق بشر در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت آزادگی حسینی و آزادی اباحی گرایانه لیبرالی در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت جامعه مدنی و جامعه مهدوی در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت لذت زن مسلمان از حیا و لذت زن غربی از خودنمایی در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت Science و حکمت در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت جهاد و تروریزم در چیست.»

- نمی فهمد که « وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ.»

- نمی فهمد که «تفاوت حکومت اسلامی و حکومت لیبرال دموکراسی در چیست.»

- نمی فهمد که «تفاوت ولی فقیه و پاپ در چیست.»

البته ناگفته پیداست که فهرست مفاهیمی که «غرب جاهلیت» نمی‌فهمد، بسیار طولانی‌تر از آن است که در اینجا به همه آن‌ها اشاره کنیم.

آن‌ها نمی‌فهمند چون خداوند متعال در همین قرآنی که آن را آتش زدند می‌فرماید:

وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ

به یقین، گروه بسیارى از جن و انس را براى دوزخ آفریدیم؛ آنها دلها [= عقلها ]یى دارند که با آن (اندیشه نمى‏کنند، و) نمى‏فهمند؛ و چشمانى که با آن نمى‏بینند؛ و گوشهایى که با آن نمى‏شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند (چرا که با داشتن همه‏گونه امکانات هدایت، باز هم گمراهند)!    سوره مبارکه اعراف، آیه شریفه 179

آری کلام خدا را آتش زدندو به آن بی حرمتی کردندتا بار دیگرثابت کنندکه بین«عرب جاهلیت»و«غرب جاهلیت»فقط یک «نقطه»فاصله است!منبع:بی باک


  
  

پروژه ایران هراسی یکی دیگر از راهبردهای ایالات متحده آمریکا و صهیونیزم بین الملل است که با سیاست ایجاد هراس و تغییر رفتار بازیگران نظام بین الملل در قبال ایران به دنبال تضعیف و تخریب توسعه و اقتدار نظام و در پی به حاشیه راندن جمهوری اسلامی است. این پروژه که انشعابی از جنگ نرم علیه ایران است با هدف تضعیف و در انزوا قرار دادن ایران صورت گرفته است. البته لازم به ذکر است که موضوع ایران هراسی سوژه ای جدیدی نیست و این اقدام از سوی کشورهای غربی بارها علیه ایران صورت گرفته است. در واقع تکرار سوژه مذکور از سوی بلوک غرب استراتژی تهدید نرم است که به فراخور زمان، ابعاد گسترده رسانه ای و دیپلماسی به خود گرفته است و در سطح وسیعی با ایجاد عملیات روانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است. بر همین اساس مقاله حاضر با مطالعه و بررسی در این مورد به مفهوم، اهداف و ابعاد «پروژه ایران هراسی» می پردازد.

با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران، این نظام پرچمدار تحقق آرمان های داخلی و بین المللی انقلاب اسلامی گردید. طبیعی بود که مخالفین این آرمان ها، چه در داخل و چه در سطح بین المللی برای جلوگیری از تحقق آن، سعی در فشار بر این نظام سیاسی نوخاسته نمایند. از این رو تلاش های زیادی در داخل و خارج برای متزلزل کردن و بی ثابت نمودن جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. در واقع ادامه مطلب...